Sunday 17 February 2019

cargo loodwit meekrap and campher



Ik Hendrik Vlieland
Schipper naast God van mijn Schip genaamt de Jonge Elisabeth
thans gereed leggende voor Rotterdam.
om met den eersten goede wind (die God verleenen zal ) te zeylen naar Rouaan 
daar myn regie ontladinge syn sal .oorkonde en bekenne dat ik ontvangen hebbe onder den overloop
van myn voorz,Schip van u de Heeren Jean Osy en zoon.
Drie potjes loodwit 
twee potjes Meekrappen            voor rekening van 
een potje campher                       de heer Oostenburger 
                                                    te Alhier 

droog goet en welgeconditioneert , en gemaakt gelyk hier voorstaat ,Al het welke ik be
love (zo God my met gemelde Schip behouden reys vergunne) te leveren tot Rouaan
voorsz aan Bodes
of aan sijn factuur of gedeputeerden mits my betalende voor mijn vragt van dit voornoemde Goed
Zeven en dertig zilvren  en
en de Averye na depusanti van de Zee.En om dit te voldoen der voorsz is ,zoo verbinde ik my zelven
en al myn Goed, en mijn voorz Schip met al zyn toebehooren.In kennisse der Waarheyt ,zoo
hebbe ik drie Connossementen hier of onderteykent met mynen name , of door mijn Schryver van myself wege , die alle van eender inhoud ,waar van het eene voldaan synde ,de andere van geener waarden sullen wezen, in Rotterdam 13 augustus 1797
Inhoud onbepaald .


No comments: